Październik Międzynarodowym Miesiącem Bibliotek Szkolnych
Obchody Października Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych stały się w Naszej Szkole tradycją. Szkolna Biblioteka zainicjowała święto konkursem na najlepszego czytelnika w roku szkolnym 2018/2019 dla klas I-III i IV-VIII.
Zależy nam aby nasi uczniowie czytali i kształtowali swoje czytelnicze pasje – dlatego też przez jeden cały tydzień października zapraszałyśmy dzieci do biblioteki na Cykliczną Akcję Plastyczną. Hasłem była PAŹDZIERNIKOWA KSIĄŻKA. Rysowanie świata przedstawionego z książki, którą uczniowie przeczytali w październiku było doskonałym sposobem na aktywne, ale nie hałaśliwe spędzenie przerwy.


Podczas październikowych obchodów do szkolnej biblioteki i czytelni na lekcję biblioteczną bibliotekarki zaprosiły klasy pierwsze. Zajęcia miały na celu przede wszystkim przybliżenie miejsca - gdzie książki można wypożyczyć, poczytać, porozmawiać czy porysować. Najmłodsi uczniowie dowiedzieli się jak wygląda procedura wypożyczania książek, było też kilka słów o regulaminach, które obowiązują w czytelni i bibliotece, a także rozmowy na temat ulubionych książek.
Świadomość, że jestem pełnoprawnym czytelnikiem, mogę być użytkownikiem i stałym gościem bywalcem fajnego miejsca w szkole-biblioteki, zaowocowała licznymi wypożyczeniami wśród pierwszoklasistów. Teraz to stali bywalcy szkolnej biblioteki.


Uczniowie klasy Ic w ramach wizyty w szkolnej bibliotece i projektu czytelniczego o zwierzętach wykonali także piękne okładki do swoich książek.


W październiku odbyło się szereg lekcji bibliotecznych w różnych klasach, które miały na celu promowanie nowości wydawniczych, zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. W klasach 6 i 8 na podstawie książki G. Gortata „Moje cudowne dzieciństwo w Aleppo” rozmawialiśmy o wolności, pokoju, niepodległości - także w kontekście Polski, i o wojnie. Były też lekcje na podstawie opowiadań o niepodległości G. Bąkiewicz. W klasach czwartych o ciekawych podróżach mówiliśmy na podstawie książek M. Wojciechowskiej. „Hebanowe serce” Renaty Piątkowskiej było podstawą do lekcji w klasach piątych. Uczniowie rozmawiali o aktualnych sprawach społecznych, była to też okazja do rozmowy o emocjach i uczuciach.
>>W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa<< zostały wdrożone także projekty czytelnicze: „Bajki – pomagajki”, „Bajkowe czytanie na dywanie”, „Podróże w literaturze”, „Hebanowe Serce” – człowiek mieszkaniec Ziemi”, "Leśne czytanie".
W październiku w ramach obchodów został przeprowadzony konkurs pięknego czytania dla klas trzecich. Wykorzystano także nowości wydawnicze zakupione w ramach NPRCz.
Na koniec Obchodów Października Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych zainaugurowano współpracę z Miejską Biblioteką Publiczną im. A. Asnyka w Kaliszu wystawą KALISKE DROGI DO NIEPODLEGŁOŚCI.
