Tutaj powinien być opis

Czyste powietrze wokół nas

Realizacja programu edukacyjnego „Czyste powietrze wokół nas” w oddziale przedszkolnym poprzedzona została zapoznaniem rodziców z założeniami i jego treściami oraz z ewentualnymi trudnościami jak np. nawyk palenia papierosów w domu dziecka. Rodzice zostali poproszeni o pomoc w realizacji programu i zapewnienie dzieciom warunków do oddychania powietrzem wolnym od dymu tytoniowego oraz do zwracania uwagi na czystość powietrza i do stosowania się do alarmów smogowych.

Treści programu zostały włączone do planu wychowawczo-dydaktycznego i realizowane we wrześniu podczas realizacji tematu kompleksowego „Chrońmy nasze środowisko” i w grudniu „Jak dbać o czyste powietrze wokół nas?”, a kontrola czystości powietrza za pomocą aplikacji „Kanarek” trwała przez cały okres grzewczy.

W ramach tematu kompleksowego: „Jak dbać o czyste powietrze wokół nas?” zostały zrealizowane tematy dnia: „ Co to jest smog?”, „Źródła zadymienia”, „Odnawialne źródła energii”, „Ekologiczny dom”.

W realizacji programu pomagały: plansza demonstracyjna”Źródła zadymienia”i ”Odnawialne źródła energii” ;filmy edukacyjne : „Co to jest smog?”, „Ekologiczny dom”, „W kontakcie z naturą”; dzieci miały możliwość zaobserwowania eksperymentów „ Jak powstaje smog?”-źródło Youtube, doświadczenia ze spalaniem papieru -zużycie tlenu.

Dzieci poznały i wyjaśniały pojęcia: smog, energia, odnawialne i nieodnawialne źródła energii; poznały i wskazują źródła zadymienia powietrza i znają ich ujemne skutki zdrowotne.

Wykonały w zespołach plakaty „Smog w mieście”; nauczyły się segregowania śmieci i robią to na co dzień – w klasie mamy kosz do segregacji odpadów. Dzieci również pamiętają o sprawdzeniu stanu czystości powietrza przed wyjściem na spacer i zachęcają do tego swoich rodziców.