Tutaj powinien być opis

Uczniowie w czytelni spod chmurki

Czytać można wszystko i na różne sposoby. Mistrzowsko pokazała to Antonina Galant-Kowalska z klasy 6d. Wspólnie ze swoim bratem Jeremim przeczytała książkę „Pucio mówi pierwsze słowa” Marty Galewskiej – Kustry.

Nagranie zostało opublikowane w projekcie, którego głównym organizatorem jest kaliski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

https://www.facebook.com/Czytelnia-spod-chmurki-101671924862445/

 

W projekcie może wziąć udział każdy uczeń, rodzic i nauczyciel.

Szczegóły poniżej:

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,

praca szkoły  przeniosła się do świata wirtualnego, zamieniając się na „pracę w chmurze”. Biblioteka również wybrała dla siebie (spokojniejszy) zakątek wirtualnego nieba i na jednej z niepozornych chmurek, chcielibyśmy przysiąść na chwilę z naszymi czytelnikami. Odpocząć, pośmiać się, powzruszać, powspominać, a przede wszystkim dzielić te wrażenia z innymi. Tak, jak robiliśmy to w szkolnej bibliotece …  Dlatego właśnie otwieramy „Czytelnię spod chmurki” !

Zapraszamy do niej każdego chętnego ucznia i uczennicę. Poniżej znajdziecie informację, o tym, jak się do tej czytelni przenieść i jak do niej „wejść”.

Proponujemy Wam cztery rożne działania - każdy może wziąć udział w tylu, w ilu zechce.

  1. Przygotujecie filmik, na którym czytacie wybrany przez siebie tekst.
  2. Nagrajcie tylko swój głos, jak czytacie książkę, a stworzycie audiobooka.
  3. Przeszukajcie Waszą domową biblioteczkę i znajdźcie najpiękniejszą ilustrację do książki.  Wspólnie wybierzemy mistrza wśród ilustratorów.
  4. Napiszecie w kilku zdaniach dlaczego warto przeczytać książkę, która Wam się spodobała i zachęcicie do jej przeczytania innych.

 

Wszystkie te materiały opublikujemy w naszej „Czytelni spod chmurki” dając innym możliwość posłuchania ciekawych książek i zobaczenia twarzy swoich dobrych kolegów ze szkolnych korytarzy J

Bardzo byśmy się cieszyli, gdyby do akcji włączyli się również Rodzice.

Informacje szczegółowe:

Zadania:

  1. Wyboru tekstów należy dokonywać spośród tych, które funkcjonują w domenie publicznej, czyli wygasły do nich prawa autorskie. W praktyce oznacza to, że od daty śmierci autora (i ewentualnie tłumacza) musi upłynąć 70 lat.
  2. Każdy uczestnik, który potrafi płynnie czytać może nagrać filmik, na którym czyta wybraną przez siebie książkę lub jej fragment. Na początku należy podać tytuł oraz nazwisko autora. Warto ograniczyć wielkość plików do wartości możliwych do przesłania np. przez pocztę elektroniczną. Filmować należy w orientacji poziomej, wykorzystując stabilną podstawę.
  3. Każdy uczestnik, który potrafi płynnie czytać może stworzyć audiobooka, nagrywając tylko swój głos. Każdorazowo należy podać autora i tytuł książki oraz imię i nazwisko lektora („czyta Janek Kowalski”). Warto ograniczyć wielkość plików do wartości możliwych do przesłania np. przez pocztę elektroniczną.
  4. Każdy uczestnik może wziąć udział w poszukiwaniach najpiękniejszej ilustracji do książki, wykorzystując do tego swoją domową biblioteczkę.  Wybraną ilustrację należy sfotografować, do tego dodać zdjęcie całej książki i strony tytułowej. Jeśli na stronie tytułowej, nie podano nazwiska  ilustratora, to należy dodać zdjęcie tej, na której ono  jest.
  5. Każdy uczeń może napisać kilka słów zachęcających do przeczytania wybranej przez siebie książki.  Razem z tekstem należy przesłać jej zdjęcie  (na fotografii mile widziana twarz autora recenzji).

Zasady:

  1.  „Czytelnia spod chmurki”  to zbiór filmów, zdjęć i tekstów opublikowanych na profilu Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/Czytelnia-spod-chmurki  Możliwość dodawania komentarzy na tym profilu została zablokowana przez administratora.
  2. Każdy niepełnoletni uczestnik projektu przesyła  zgodę rodzica/opiekuna na opublikowanie filmu/zdjęć/treści w Internecie. Powinna być ona wydrukowana/napisana odręcznie i podpisana przez rodzica. Dokument ten należy przesłać do organizatora jako skan lub zdjęcie. Publikacja materiałów jest możliwa dopiero po przesłaniu zgody rodzica.
  3. Przesyłane pliki powinny być opisane imieniem i nazwiskiem uczestnika oraz nazwą szkoły, którą reprezentuje.
  4. Materiały należy wysyłać poprzez dziennik elektroniczny, lub jeśli plik będzie zbyt duży na wojtysmalg@gmail.com

Metody i formy realizacji:

Komunikacja za pomocą portali społecznościowych oraz poczty elektronicznej. Pliki mp3, mp4, wma, audio, video, JPG,  dokumenty tekstowe.

Spodziewane efekty:

Międzypokoleniowa integracja uczestników projektu.

Udostępnienie szerokiej społeczności materiałów, które mogą być wykorzystane zarówno w nauce, jak i rozrywce.

Formy prezentacji:

Ogólnodostępny profil „Czytelnia spod chmurki” pod adresem:

https://www.facebook.com/Czytelnia-spod-chmurki

Czas trwania: od kwietnia 2020 r.

Osoby odpowiedzialne za realizację: 

Organizator – Monika Płonka, doradca metodyczny ds. bibliotek szkolnych w ODN Kalisz.

Realizacja zadań – chętni bibliotekarze, nauczyciele, rodzice i uczniowie szkół zgłoszonych do projektu.

Cel główny:

Propagowanie czytelnictwa poprzez wielopokoleniowy, wspólny odbiór tekstów literackich przy jednoczesnej integracji czytelników bibliotek szkolnych z terenu Wielkopolski.

Cele szczegółowe:

Kształtowanie umiejętności i nawyku czytania oraz odbioru tekstów literackich wśród dzieci i młodzieży.

Zwrócenie uwagi na wartościowe teksty literackie spoza kanonu lektur szkolnych.

Stworzenie możliwości międzypokoleniowego dzielenia się radością czytania.

Kształtowanie umiejętności autoprezentacji oraz obiektywnej oceny własnych umiejętności lektorskich.

Kształtowanie umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.

 

Zapraszamy do udziału.

Szkolna Biblioteka

 

clipboard01.jpg